Mitt tränings-Veckoschema

Träningen
Givetvis ser alla veckor olika ut men det här är mitt schema som jag försöker följa. Idag t.ex. kör jag min vilodag istället för igår. Varför jag väljer att kombinera konditionsträning och styrketräning är för att jag just nu vill jag forma om min kropp helt samt öka min kondition då jag har börjat tävla igen. Konditionsträningen gör även att min viktnedgång går fortare. Jag har nämligen gått från att tävlat i -63 till -57. För att hålla en fin marginal vill jag gå ner till 54 kg (just nu ligger jag precis på 57kg) för att sedan kuna styrketräna upp min muskelmassa så att jag ändå ligger under 57 kg.

Vikten
Egetnligen är vikten som syns på vågen endast ett nummer som inte säger speciellt mycket. Dock gör det en stor skillnad när man tävlar i kampsport. Därför vill jag vara extra tydlig med att mitt mål är inte att banta ner mig för att bli tunnare. Jag gör det för att ha en fin marginal så att jag kan gå på en fet middag dagarna innan tävlingsdagen/invägningen samt för att kunna gå upp fler kilon i muskelmassa än vad jag har nu men ändå väga under 57 kg. Jag ska helt enkelt bygga om min kropp. Bli av med några kilon i fett och göra om dem till muskler. Nu har jag börjar blogga lite sent men för två månader sedan vägde jag 60 kg och har gått ner 3 kg i endast deff. Jag konditionstränade enbart utan någon form av tung styrketräning och åt väldigt strikt. Idag har jag nått min nya "personliga maxvikt" men vill som sagt forma om kroppen utan att passera 57 gränsen :)

Diet
I och med att jag inte deffar längre räknar jag inte heller längre kalorierna. Däremot tycker jag att det är intressant att veta hur mycket kalorier det finns i vissa rätter, därför kommer ni få se kcal-innehållet i flera av recepten jag kommer lägga upp. Men i och med att jag fortfarande är under en period av förändring av kroppen är jag väldigt noga med att äta rätt (!) mycket protein, vitamin och rätt sortes kolhydrater. Jag undviker kolhydrater till middag helt eftersom kroppen har svårast att bryta ner dem under natten, så varför inte hjälpa kroppen? Men det betyder inte att jag inte kan ta en macka till frukost, eller past till lunch. Det är i alla fall mitt absolut bästa tips. Ät något LÄTT, helst utan potatis/ris/pasta till middag. Middagen ska helst ätas innan 19:00 på kvällen. Är ni under en period då ni vill gå ner i vikt, ät INGET efteråt. Jag lovar att ni kommer gå ner i vikt då.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0