Fitnessgurus Fitnessnudlar

 
Dagens matlåda:
Idag testade jag fitnessnudlarna (med endast 10 kcal i) - från Fitnessguru. I och med att dom är helt smaklösa gjorde jag så här: Jag hälde i kokande vatten i en djuptallrik med en tärning köttbuljong i. Jag mosade tärningen med en gaffel när jag väl hade lagt i nudlarna i. Sedan lät jag det stå i 5 min så att smaken skulle absorberas. När det var klart la jag upp nudlarna på en tallrik och la över kyckling och sallad och sedan in i mickron. Det vart supergott och kalorisnålt!! Till det drack jag en kopp grönt te tillsammans med ett piller Heat A.M.
 
För er som undrar mer om nudlarna i sig. Dem kommer blöta i en vätska. Även fast portionen ser stor ut så skulle man aldrig bli mätt på bara nudlarna. Man måste ha nåt till!!! För min del känns det ganska meningslöst att köpa de för det priset dem säljs för.. Men det är ändå ganska najs att man får med ett sånt paket eller en proteinbar på köpet när man handlar något från Fitnessguru.se :-) 
 

Dagens frulle

Valio yoghurt. 2 st rostade rågbrödsskivor. Mosad avokado med citronsaft och salt. Ost, skinka och gurka. Apelsinjuice samt ett piller Heat A.M.
 
Godmorgon allihop!
Hoppas att ni har sovit gott. Det har inte jag.. Jag har nog sovit sammanlagt i 1 h. Segt. Väldigt segt.
För en halvtimme sedan fick jag nog och steg upp ur sängen trots att jag egentligen kunde ha legat kvar i minst en timme till.. Men hungern sa ifrån och vips hade jag den hör härliga frullen framför mig. Nu är jag mätt och belåten.
 
Idag blir det inget gymmande för min del då jag ska jobba. Däremot så hoppas jag att jag hinner iväg till judon ikväll. I och med att jag redan nu vet att dagen blir rätt så stillasittande så ska jag förbereda en kalorisnål lunch och två mellanmål. Jag får bara inte glömma mitt gröna te också! Ni får se senare vid lunchtid hur resultatet blev. Jag kan avslöja att jag ska improvisera en rätt med de kalorifria fitnessnudlarna från Fitnessguru som jag fick som smakprov när jag beställde min leverans :-)
 
Trevlig dag peeps.

Grönt te

Jag måste ge er mitt bästa tips för en bra mättnadskänsla och framförallt ingen sötsugs-känsla under kvällen. Drick en kopp grönt te efter middagen så ska ni se att ni blir heelt belåtna efteråt! Inte nog med det så har just grönt te flera positiva egenskaper som bla en hög halt av antioxidanter (kroppens egen "rostskyddsbehandling"!). För att göra texten ännu mer komplicerad så kan jag också närma att grönt te innehåller de bioaktiva substanserna polyfenoler som består av katekiner, flavinoider och fenolsyror. Katekiner har förmågan att påverka ett flertal enzymer i kroppen. Haha!! Nej men åter till vanlig svenska.. Grönt te ökar ämnesomsättningen i kroppen vilket gör att fett och fler energikällor bränns lite fortare. Precis det jag vill uppnå nu när jag deffar!! Åh jag saknar fan naturvetenskapslektionerna på gymnasiet. Sånt här är intressant ju!
 
 Sen när ni vaknar morgonen därpå så lär ni iof kissa ett bra tag men då har ni nog också lyckats få ut ett å annat skit i kisset! Så.. Drick lite te på kvällarna (helst grönt te som sagt) så kommer det att göra er susens och för min del så har sötsuget försvunnit helt efter min kopp med grönt te.
 
ett litet "OBS!"
Grönt te har en väldigt speciell smak och jag fick lära mig att tycka om det. Nu gillar jag när teét är kombinerat med citronsmak. Men det är väl som det mesta, om man inte gillar smaken av något får man tvinga sig i det några gånger så lär man gilla det tillslut :)
 

Så fruktansvärt bra!

 
Den här låten är så fruktansvärt bra! Hans hesa röst tillsammans med musiken gör så att hela jag slappnar av. Perfekt låt att lyssna till när man promenerar från gymmet med proteinshaken i ena handen. På tal om shake, idag provade jag Cappuccinoproteinshaken. Helt Ok. 3/5 ger jag den.. Chokladsmaken är fortfarande godast och går lättare att få i sig!
 
Spinningpasset idag var sjukt tufft och lilla handduken som jag torkade av mig med under passet vart dygnsur så jag vart bara ännu svettigare när jag ville torka sv. Mig i slutet av passet. haha! Då kan jag vara extra nöjd med min insats!!! Ju mer svett destå bättre!! Corepasset var intensivt och mina mag/ryggmuskler har verkligen fått sig en omgång.
 
Nu känner jag att jag hoppar lite i min tidsbeskrivning men skit samma.. efter passet fick jag trycka i mig proteinshaken för jag var fortfarande så mätt efter frukosten.. Inte nog med det så fick jag tvinga i mig lunchen nyss också. Jag fick ner hälften av min portion. Herregud.. Jag ska lätt fortsätta med Rågbröd till fruksost så jag slipper hubgerkänslan. Haha! Eller det kanske är en kombination med Heat AM och Heat PM -pillrerna :-)

Dagens frulle

 
Imorse var jag sjukt hungrig så jag valde rågbrödet vi har hemma. Herregud vad mätt man blir på det. Ska jag vara ärlig så fick jag knappt i mig båda mackorna. Gott. På hade jag äggröra. I äggröran hade jag lite vitlökspulver och salt. Nomnom. Nu ska jag bädda sängen, ordna lite saker och slutligen förbereda min shake för att sedan kunna dra iväg till gymmet. Idag väntar ett svettigt spinningpass följt av ett stenhårt corepass.
 
Vad för fysiska aktiviteter väntar er idag :) ?

Salsa Caleña

Hola amigos,
Idag tvingade Paula (min lillasyster) med mig till hennes salsaträning. Jag antog utmaningen och hoppade min egna judoträning idag.
 
Det var svårt och det gick fort!!! Men det var superkul!! Jag älskar dans... Men jag tror nog att jag ändå håller mig till kampsporten och gymmets värld ^^
 
Paula tränar i gruppen Salsa Ambassadörerna. Jätteduktiga instruktörer! Är ni intresserade så Googla på namnet!
Med det önskar jag er godnatt!
 

Ny leverans!!!

 
Nu har jag fått hem en ny leverans från Fitnessguru. Det är världens bästa Boost!!! Jag ser redan framemot morgondagens spinningpass då det ska förbrännas FETT!! Nu och en månad framöver ska jag köra stenhårt med konditionspass och fett/kalorisnål kost kombinerat med fettförbränningspiller. En DEFF-månad helt enkelt. Hittills har jag kombinerat allt med mycket styrketräning (Inge riktigt bulkande) men jag känner nu att alla muskler som växt måste få synas nu så bort med allt fett som är i vägen. Jag lovar er en för och efterbild om 4 veckor! Fyra veckor är egentligen inte mycket MEN det är alltid något. Jag ska testa och se hur mycket skillnaden blir :-)
 
Sedan är det viktigt att få en ordentlig återhämtning efter träningspassen så jag beställde hem mer proteinpulver!! Det är det bästa efter ett pass (även då du inte kör styrkepass). Hittills har jag kört på One Whey Isolate - Milkchocolate & One Whey Strawberries and white chocolate. Nu ska jag prova One Whey Cappuccino!! de flesta blandar ut pulvret med endast vatten men jag tycker att det är AVSKYVÄRT! Får bara en massa kväljningar. Gör som jag istället.. blanda med lättmjölk!! Helst med en stavmixer!! Då blir det garanterat inga klumpar,, och låt stå ett tag så att smaken verkligen tar över. Jag brukar förbereda min shake innan jag drar till gymmet/dojon och så tar jag med den i en liten kylväska. Jag lovar att det blir GOTT och framförallt drickbart! Mmm ser framemot min nya Cappuccinoshake imorgon :-)

I'm back on track

Helloo världen! Jag tog en liten paus från mitt bloggande då väldigt mycket hände de två senaste veckorna, MEN nu är Carlitabonitachiquita Bonita Chiquita tillbaka med massa nya krafter. Jag lovar också att göra bloggen roligare än bara massa frullebilder :)
 
Jag måste bara tipsa er som inte redan vet om appen "Radio Play" ! Alla vet att man lätt tröttnar på sina musiklistor och speciellt träningdlistorna som går på repeat repeat... Nu har jag börjat lyssna på Run Nation när jag kör mina löprundor eller är på gymmet. Varför? Jo svaret är lätt; VARIATION & ÖVERRASKNING! Låtarna som spelas är en stor blandning från dagens hits till hits från flera år tillbaka vilket är sjukt kul! Lite nostalgi blandat med musik som man shakar till på dansgolvet, härligt! Inte nog med det vet man aldrig vilken låt som kommer så det blir bata ett större plus.
 

Because I said so

Be yourself and I promise that people will enjoy it, and if they don't, forget them.
 
 

Krasslig dag

Hela gårdagen kändes helt grå, även denna. Jag kanske bara behöver vila kroppen. Trots det tränade jag ca 30 min men har bara legat framför tvn efter det. Till lunch blev det sushii. Så himmelskt gott! Nu ska jag vila upp mig och kanske dra ut med tjejerna sen. Vi får se :-)
 
 

Dagens frulle

Idag ställde jag klockan på 06:00 så att jag skulle hinna med en snabbis Abs & ass runda innan duschen. 07:20 tog jag bussen in till stan och nu har jag suttit inne på Karlaplan med liite skrivande och jobb :-) senare idag bär det av till gymmet! Trevlig dag.
 

Fusk

 
Ibland kan jag verkligen inte hålla mig. Och vet ni va, ibland får man fuska :-) Jag har inte ätit naturgodis på länge och idag var jag banne mig sugen. Till det blir det ett stort glas isvatten. Nomnom. Som ni ser på datorn ska jag kötta serien Pretty Little Liars. Jag rekommenderar verkligen den om ni vill något spännande och även lite kusligt.
 
Sov så gott sen!
/Carla

Kosttillskott i väskan, ett big NO NO!

Jag måste verkligen varna er från att ha kosttillskott lösa i väskan! Om ni inte vill konka med er burken så ha kappslarna för all del i en påse. Jag gjorde misstaget och slängde ner två lösa kappslar One Heat från fitnessguru.se , dem e proppfyllda med örter... min fina Micheal Kors väskas insida vart helt GUUL!! och alla mina saker med.... insidan gick att tvätta bort efter mycket om och men, men resten av sakerna är helt färgade.. Mina hörlurar som jag hade lyckats behålla vita och fina är nu gula och äckliga. Ser ut som att jag har tappat dem i öronvax! Nu sitter jag på jobbet och fick för mig att måla detaljerna rosa med mitt nagellack. Det lär i alla fall se något bättre ut...
 

Dagens frulle

Godmorgon alla glada!
Jag är nyss hemkommen från en kortare joggingrunda. Så himla skönt ute!! Jag måste däremot säga att jag är grymt chockad över hur mycket solen tar... Senaste veckan har jag mest hållt mig inomhus förutom när jag är ute och joggar.. Men den lilla tiden (!) som jag är ute då har jag bränt mig sjukt mycket!!! Kan det vara så att uvstrålarna tränger in lättare när man har öppna porer ? (Man svettas ju som en gris). Hur som helst.. Gör som jag.. Skydda er redan nu med solkräm :) Nu ska jag iväg till jobbet! Kom förbi och hälsa på vet jag!
 
 
Nu ska jag vräka i mig detta!! Är så hungrig!!
 
 
Kvarg med jordgubbar. Ägg. Ost & skinkmacka. Juice. HA EN FIN DAG!
 

Wait and you will see awesome results!

 
Som jag skrev i ett tidigare inlägg började jag min träning för drygt 2 månader sedan, och precis som bilden ovan säger är det Nu folk börjar reagera.  Jag själv började märka smått efter 4 veckor när jag tittade mig själv i spegeln och satte på mig kläder. Men det bästa var verkligen när jag kom ner till Judon (jag hade inte varit där på typ 2 månader pga skada)- och de flesta brast ut "vad du har krymp carla!" hah den känslan var awesome! Det är så sjukt underbart att få en liten kommentar!!! Detta gör bara att jag blir ännu mer taggad.
 
I maj ska jag fan i mig fått tvättbrädan på plats och vem vet, i sommar kanske ÄNTLIGEN blir den där sommaren som man verkligen kan känna sig stolt över sig själv och gå rakryggad i sin bikini längst stranden och bara njuta av alla blickar som träffar en. SÅ VÄRT! Dock så kämpar man konstant mot allt suug (!)
 
Jag lovar i alla fall att komma med för- och efterbilder när jag känner mig redo.
Nu ska jag krypa ner, nydushad i min säng med nytvättade lakan. Kan det bli bättre!? Imorgon ska jag jobba på Upp & Ner heeela dagen. 
 
Godnatt

Carlita kör en snabbis på gymmet

Balance City

Dagens frulle

Godmorgon fina vänner!
Inatt sov jag knappt något alls. Jag var hur trött som helst men ändå ville inte kroppen somna. Väldigt irriterande! Kanske för att jag tog det vääldigt lugnt igår och låg i sängen i princip hela dagen. Hm.
 
Hur som helst så startar jag min dag så här idag:
 
 
Snart ska jag packa gymväskan och bege mig till gymmet. Ett intensivt spinningpass följt av ett corepass väntar.
 
Ha en fin dag!
/Carla
 

Det går att festa kalorisnålt!

Minna & jag på Berns igår.

Hej allihop!
Jag tänkte dela med mig av världens bästa tips till er som inte redan visste detta. Drinken Skinny Bitch är absolut en drink som du med helt OK samvete kan beställa vid baren! Den innehåller kring 75 kcal och fråga bartendern om han kan slänga i en extra skiva citron/lime då blir den ännu godare! Visst smakar den mest Loka men heey, hur nice är inte det egentligen när man har svettats som bara den på dansgolvet ;) -den ger ju fortfarande effekten man efterfrågar. Nu uppmanar jag självklart inte er att dra ut och kröka nej, jag vill bara ljusa upp lite för er att det finns "bättre" allternativ om man nu ska köra "all in" en kväll utan att vakna upp med ett alldeles för dåligt samvete ;)

Mitt tränings-Veckoschema

Träningen
Givetvis ser alla veckor olika ut men det här är mitt schema som jag försöker följa. Idag t.ex. kör jag min vilodag istället för igår. Varför jag väljer att kombinera konditionsträning och styrketräning är för att jag just nu vill jag forma om min kropp helt samt öka min kondition då jag har börjat tävla igen. Konditionsträningen gör även att min viktnedgång går fortare. Jag har nämligen gått från att tävlat i -63 till -57. För att hålla en fin marginal vill jag gå ner till 54 kg (just nu ligger jag precis på 57kg) för att sedan kuna styrketräna upp min muskelmassa så att jag ändå ligger under 57 kg.

Vikten
Egetnligen är vikten som syns på vågen endast ett nummer som inte säger speciellt mycket. Dock gör det en stor skillnad när man tävlar i kampsport. Därför vill jag vara extra tydlig med att mitt mål är inte att banta ner mig för att bli tunnare. Jag gör det för att ha en fin marginal så att jag kan gå på en fet middag dagarna innan tävlingsdagen/invägningen samt för att kunna gå upp fler kilon i muskelmassa än vad jag har nu men ändå väga under 57 kg. Jag ska helt enkelt bygga om min kropp. Bli av med några kilon i fett och göra om dem till muskler. Nu har jag börjar blogga lite sent men för två månader sedan vägde jag 60 kg och har gått ner 3 kg i endast deff. Jag konditionstränade enbart utan någon form av tung styrketräning och åt väldigt strikt. Idag har jag nått min nya "personliga maxvikt" men vill som sagt forma om kroppen utan att passera 57 gränsen :)

Diet
I och med att jag inte deffar längre räknar jag inte heller längre kalorierna. Däremot tycker jag att det är intressant att veta hur mycket kalorier det finns i vissa rätter, därför kommer ni få se kcal-innehållet i flera av recepten jag kommer lägga upp. Men i och med att jag fortfarande är under en period av förändring av kroppen är jag väldigt noga med att äta rätt (!) mycket protein, vitamin och rätt sortes kolhydrater. Jag undviker kolhydrater till middag helt eftersom kroppen har svårast att bryta ner dem under natten, så varför inte hjälpa kroppen? Men det betyder inte att jag inte kan ta en macka till frukost, eller past till lunch. Det är i alla fall mitt absolut bästa tips. Ät något LÄTT, helst utan potatis/ris/pasta till middag. Middagen ska helst ätas innan 19:00 på kvällen. Är ni under en period då ni vill gå ner i vikt, ät INGET efteråt. Jag lovar att ni kommer gå ner i vikt då.

Dagens frulle


Riskaka med jordnötsmör, 1/2 apelsin + 1/2 banan, ett glas Juice. Nomnom. 

10 st Abs & Ass övningar


Här delar jag med mig av mina 10 (faktiskt 11st) favorit-Abs & Ass övningar. Jag brukar göra dessa innan frukosten/duschen på morgonen. Glöm inte att stretcha ut magen och rumpan efteråt. Jag brukar göra så här många som jag skrivit nedan. Allt som allt tar ca 10 min. I videon visar jag bara några enstaka repetitioner. Om ni vill göra ännu fler och i ett snabbare tempo, varsågoda!! Ni hittar ert sätt!

1) 20-40 "Stjärn-squats"
2) 20-40 Crunches m. höga knän & Vikt
3) Sittande hunden (4varianter) . 4 st inåt-utåt med rakt, 4 st i sidleds ut, 4 st inåt-snett uppåt, repetera 4 varv
4) 30 sek rak/sid/sid/rak planka
5) 20 simrygglyft
6) 20 Situps diagonal m vikt åt båda sidorna
7) 20 pilates-situps
8) 20 sittande crunch
9) 10hö 10vän små cirklar
10) 20 st situps m benen åt sidan per sida.
11) 20 st Upp & ner med rumpan - 2 varianter.

/Carla

RSS 2.0